donderdag, juni 14, 2007

LOVE THE BEST


Sinds kort hebben we een nieuwe bundel uit "Love - the best":










LOVE THE BEST


lisette waterschoot gedichten


nies van steendam tekeningen



liefde

elke stap zitten ze vast aan lucht

er is iets dat hen bij elkander houdt

ze hebben geen zekerheid dan armen om elkaar


waterlelies

de reden voor

ons stijgend openspreiden

stengels zonder bloem

een dag en hele dagen lang

uit de bodem van de vijver

kan liefde zijn

op zijn hoogst

zelfs wederzijds

verdwijnen in wat bedwelmend groeien moet

een lichaam

en wat ermee gebeurt

als het uur na uur

klimt

leert wakker worden

ogen

die nuchter zien

hoe we ons uiteindelijk

met een knik

hebben neergelegd


raak

ze vlogen nooit zo laag over mijn hoofd

heen, ik was verrast, trok me kleiner

weg, bleef staan en wachtte op het over

gaan, dat was gisteren, ik lig nu uit

me gespreid, voor iedereen bloot, overschaduwd

door meeuwen, die geruisloos wachtten, ik wist

het

niet, het, is zo onvoorzien tot mij gekomen

heeft me overvlogen, ik trek me niet kleiner weg

blijf staan, dit moet nooit meer overgaan


huwelijk

evenals zij, voor het altaar

zweer ik weer, dure eden

en geef de beker door

water in wijn, smaakt me nog altijd niet

heerlijk, hoe ik proef

wat me zoekend hield in

mijn verbond met jou

wij wilden rum en cola zijn

in jaren met een nuchtere

kijk hebben we niet geloofd

wel in genot

dat uitgedronken, altijd terug kwam

omdat we het ooit proefden

jawel